Mammig!!!

Herregud vad mammig hon är! Det går inte med ngn alls! Jobbigt för oss alla. Jag blir alldeles gråtfärdig när hon bara skriker och tittar efter mig. Fredrik blir alldeles förtvivlad när hon inte ens vill vara hos honom.
Jag tror inte att man ska tvinga ett litet barn att inte vara mammig. Det känns inte rätt att hon ska skrika sig till sömns bara för att hon ska vilja var mer hos ngn annan än mig. Det ska väl inte vara ett straff att vara hos sin pappa eller vem det nu är? kan man begära av en sex månaders bebis ska förstå att det är för hennes eget bästa hon SKA vara hos andra?

Jag tror.... det är mkt för Mira just nu. Hon har varit sjuk, hennes mamma har börjat jobba, amningen börjar avtappas. Kan man inte få lov att ha ett extra stort behov av sin mamma då? Hon är väl inne i den fasen när man börjar separera sig från sin mamma och det är säkert jättetufft!

Just nu ligger hon hos Fredrik och äter... jag smög undan och se det gick utan skrik!

Idag har vi varit på bio och sett Alice i Underlandet, vi har shoppat till lillfisen och på kvällen har vi bakat och donat.
 Vad tänker du på lilla hjärtat?

Kommentarer
Postat av: Jeanette W

Så klart man får vara mammig! Jag tror att barn är som dom är =P Min Matilda var otroligt mammig och det har hållt i sig hela hennes liv.



Däremot så gick det bättre och bättre med pappa och andra, men då var hon närmare 3 år. Ingen kunde lägga henne som liten och hon skrek, så hon skrek och vi försökte nog turas om ändå och resultatet blev iaf inte bättre, så vi "gav upp det till slut och jag tror att både hon och jag mådde bättre av det.



Gör det som känns bäst i ditt hjärta Malin och det du tror är bäst för Mira <3

2010-04-08 @ 12:05:11
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Ellen

Mammigheten går över..Sen kommer hon säkert bli pappig oxå. Tror inte man ska tvinga dom små att vara hos någon annan än den dom vill vara hos..Som du säger så händer det en del i hennes liv nu, klart man blir extra mammig då.. :)Kram

2010-04-08 @ 19:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0