Njurkontraströntgen!

I dag fick Mira gjort en Njurundersökning som ett steg två i hennes kontroll på grund utav alldeles för många njurbäckeninflammationer. Första gången blev hon röntgad när hon kissade men nu ska hon få kontrast och jag kunde inte vara med! Jag visste att pappa Fredrik skulle klara det galant!! Det är inte det, jag vill ju också få vara med och känna mig lugn i det dom gör. Som förälder är det viktigt att få lov att trösta och ha lite kontroll på situationen. Eller är det jag som är känslig?? Kan mycket väl vara så faktiskt, Mira är ju pappas tös.

Det gick i alla fall jättebra! Fredrik satte Emla salva på hennes händer och fötter, det va inte populärt men med vantar och overall kunde hon inte ta av det. Sen pkte dom in och hon fick satt en sån.. ööö.. flygplan på handen och dom sprutade då in ngn isotop. Tre timmar efter var dom tillbaka och då fick Mira ligga i en stor kudde som höll fast henne. Eftersom hon fick titta på Fiffi så var hon glad och lugn. Nu borde vi köpa en sån docka till henne, det är hon ju värd nu!!! Nu väntar vi på besked....

Mira blir bara mer och mer förkyld och i kväll lät hon lite "kruppig" när hon andades. Och vi hoppas få sova i natt för en fjärde vaken natt känns för bra.....


Kommentarer
Postat av: Helen

Lilla tuttabus.....en sån där....Venflon;-)..heter det inte så?



Krama från moster

2010-12-07 @ 23:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0