Förstoppad!

Efter tre dagar med ständigt gnäll och skrik ringde vi till sjukvårdsrådgivningen som tyckte att vi skulle åka in till akuten med pluttan direkt. Mira är en så glad unge annars så det är hemskt att inte känna igen henne.

Det visade sig att snuttan var förstoppad.. dom satte en kateter i rumpan på henne sen kom det en hel drös i blöjan. Nu ska vi byta välling och ge henne droppar och mer lactuos. Stackars liten....

På dagen lekte Mira med sina nya leksaker hon fick av Veronika och pojkarna. Hon gjorde goda försök att stoppa in hela Fischerprice telefonen i munnen och blev otroligt sur när det inte gick. Hon fattade att man kunde "ringa" genom att snurra på den roliga saken i mitten =) Jag tror att hon ringde till farmor och farfar! Gamla mormor, momor och moster Kamilla kom på besök och dom kände inte heller igen den lilla ledsna tjejen.

Vi firade att Fredrik fått nytt jobb genom att äta god mat och chokladbollar! MUMS!!

 Gäller att hålla tungan rätt i mun....

 Det är skönt att sitta hos pappa när man är lite ledsen

Kommentarer
Postat av: Ellen

Vad bra att det löste sig!!(tusan vad dumt det lät) Men att ringa måste vara arvet från mamma :) Jag kommer ihåg vad Cornelia gjorde när man frågade henne vad mamma gjorde fnissGör du??Kram

2010-01-19 @ 11:05:29
Postat av: Mamma Malin

Hahah ja du, det löste sig sa hon som sket i vasken ;), riktigt skitsnack med andra ord... Nä jag kommer inte ihåg vad Cornelia sa och jag vet inte om det ska skrivas här ;)

Kram

2010-01-19 @ 11:53:38
URL: http://mirakelmira.blogg.se/
Postat av: Ellen

Det kan jag berätta för dig när vi träffas..Fast det är inte farligt, bara roligt.. Kram

2010-01-19 @ 13:32:21
Postat av: Helen

...men hörde inte du att hon ringde till mig?...hade bara så förbannat svårt att höra vad hon sa för det lät som att hon hade hela luren i munnen ;-)

2010-01-19 @ 21:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0