Mamma jag vill resa mera

Min mamma är tokig, drar ut mig på äventyr och direkt när vi kommer hem tycker hon att allt ska vara som det var innan. Men jag vill bada!!!!

Vi har varit i Egypten på världens varmaste ställe! Lollo och Bernie hälsade på mig varje dag och sedan dansade vi natten lång tills jag däckade i vagnen! Det är semester! Jag fick dricka så mycket läsk jag ville och äta massa godis som jag aldrig fått göra innan! När vi kom hem hade jag lärt mig tre nya ord: Coca, chips, smaka! Det är bra grejjer det! 

Hela dagarna fick jag bada så mycket jag ville! Jag öste vatten med min röda kanna och fick skjuts av de stora killarna i deras båt. Emellanåt gick vi ner till havet och den härliga stranden med alla parasoll. Det var som att bada i badkaret hemma, så varmt var det! Så det var toppen för mig som liten att jag kunde sitta där och mysa! Fiskar kom och naffsade mig i tårna och det kittlade härligt så jag skrattade så jag kiknade. Stranden var fin men man brände tårna så varmt det var, så att mamma köpte badskor till mig innan vi åkte var ganska smart, hon kan om hon vill min mamma. 

Mina storasyskon snorklade någon gång bland korallerna och dom berättade om alla häftiga fiskar dom sett.

Nu är vi hemma och ingen förstår varför jag är ledsen! Jag vill ju tillbaka till Makadi Bay och bada och mysa! Att dom inte förstår dom där vuxna!

Kommentarer
Postat av: Silla

Naww...klart ni ska sola och bada igen...



Mira det vill My också..

2011-08-25 @ 11:30:52
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: Maya

Så härligt! Vilket charmtroll hon är lilla Mira.

2011-08-27 @ 06:42:51
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: Helen

Mysiga Mira....sötnos!

2011-08-29 @ 21:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0