Idag var det en moster dag!

Tro det eller ej men idag följde moster Helen med på badet. Ni vet, man får ju visa upp sig lite då för då jublar hon minsann högt och tar en massa foton. Ja det verkar nästan som att hon inte fattat att jag faktiskt kunnat det där ganska länge. Det är ju nämligen inga problem det att dyka och simma och sånt.

Sagt och gjort vi hämtade henne vid halv nio snåret. Tyckte hon såg lite sliten ut men det är ju klart, det var ju kalas igår för henne och hennes grabbar.
När vi kom till badet så började hon fotografera. Herre jösses som det blixtrade hela tiden. Jag hade ju vare sig fixat frissan eller knappt hunnit vakna till liv. Men vad gör man inte för sin moster. Jag visade mig från min bästa sida ändå. Fick ju visa henne precis allt- hon har ju liksom glömt bort hur det är när små barn ska gå på badhuset.
Det var pappa som skulle bada med mig idag. Vi har liksom ett bra flyt i det där med simningen. Och jag ska säga er så mycket att det minsann mest är mammor som är där med sina ungar. Visst är det konstigt?

När vi hade badat klart och uppvisningen var klar så bar det hemåt. Av någon konstig anledning så var jag så hungrig. Fattar det inte men jag brukar liksom inte känna det riktigt så. Men pappor och mammor bruka veta precis vad som hjälper så vi stannade och fixade lite bullar och dricka. Ni skulle visst så trött jag var, ögonen nästan bara trillade igen så när vi var hemma så tog jag mig en tupplur i vagnen på ca 3,5 timme.

Och som det inte var tillräckligt äventyr i morse så måste mamma och pappa iväg på något ärende på kvällen. Så vips är jag hemma hos moster igen. Alltså, det kändes nästan som jag knappt varit därifrån. Men vi hade det mysigt. Först åt vi lite kalopps och sen chilllade vi i soffan. Jag kom på att moster har chips i ett skåp så jag pep så där som bara jag kan och minsann så fick jag smaka lite av det där goda. Fast....det var bara två små bitar.
Ludvig och Peter är inte riktigt lika läskiga längre- dom är helt ok. Fast Lucas är ju såklart lite av min favvo. Men säg inget om det för då blir det nog lite kiv i det huset ;-).

Nä nu är jag trött som katsiken- måste slänga mig i bingen. Det tar på krafterna att le och vara go och glad hela dagen. För ni vet.....då smälter lilla moster. Ja det är förresten hon som fått skriva detta ikväll. Mamma eller om det är mormor har någon konstig regel att man måste skriva när man fått passa mig. Så vi snackade lite om det där moster och jag. Jag sa rakt ut- inget trams utan skriv precis som det varit. //Natti natti från Mira

Fattar ni nu...min frilla alltså...Pappa och jagKolla kolla....ser ni vad jag kan?Såja...nu är uppvisningen över!

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Vilket underbart inlägg :)

2011-03-14 @ 10:32:00
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0