Pappas dag!

Hur kan man vilja vakna när klockan är fem när man kan sova hur länge man vill? Mira tycker att det är toppen i alla fall!

Idag var fröken hemma med sin fina pappa för det var mammas tur att jobba igen. Humöret var nog inte det bästa precis... Dom kom i alla fall iväg till Malmö och hälsade på pappas gamla jobb. Och sötaste Mia hade köpt en så fin doppresent till snuttan! TACK MIA!



Dom kom och hämtade mig på jobbet vid halv tre och Mira tittade knappt på mig, såg mest tjurig ut. Hur kan man  vara en så dålig mamma som åker och jobbar. Det är väldigt många som reagerar på att jag börjat jobba en dag i veckan men det är en investering i pappa dotter förhållandet ;) Pappa är lika viktig som mamma även när dom är små, tycker jag i alla fall. Och Mira har ju fått världens bästa pappa och dom stora barnen har fått världens bästa "barbapappa" som dom så hjärtligt kallar honom
  Mira har sovit nästan hela kvällen. Vi misstänker att hon har tänder på gång. Hon är snorig, tjurig och vill inte äta mer än tutte, och där kan hon ligga och "bita" så jag hoppar i taket. Där är ett litet vitt sträck i nedre delen så vi får väl se vad som kommer fram.

Jag har lite dåligt samvete för jag sa till Fredrik att pröva att ge Mira av min mjölk om hon hellre ville ha den efteroms hon inte åt välling. Bara det att den mjölken som fanns i kylen var två veckor gammal.... Som tur var ville inte hon äta den SOM TUR VA!!!! Stackars barn.....


Kommentarer
Postat av: Sanna - [ s a o s. b l o g g. s e]

svar Haha, ja det kan man verkligen undra. Haha. Jag blev riktigt pissed där ett tag men försökte hålla mig sansad i inlägget iaf. Jag är inte den som gillar att "kasta skit" så att säga.



Jamen verkligen! Dessutom tycker jag rent allmänt att de stora bloggarna borde bli generösare med att länka & dela med sig. :)

2010-02-17 @ 21:16:28
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Helen

Gosigt för Mira att ha pappa för sig själv. Men snart borde nog mamma och pappa ha en kväll för sig själv....och barnvakt finns ju :-)

2010-02-18 @ 07:24:42
Postat av: Annika B Svensson

Jag tycker du gör alldeles rätt i att jobba en dag i veckan. Det är inte alla mammor som ger sina barns pappor den favören att få vara hemma. Det sträker ju er alla i era roller. Däremot tycker att du kan byra det till tisdag eller torsag så ag med kan få se dig lite ;)))

2010-02-18 @ 19:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0