Doktorsbesök

Vi gick till BVC i det riktigt råa vädret! Solen sken men det gjorde inte det ett dugg varmare...

Läkaren ansåg att efter helgens goda resultat var det inget att snacka om, hon ska vara mjölkfri. Vi fick ta blodprov på Mira för att kolla mjölk men även gluten. Nu för tiden får alla bebisar en dos sockerlöning för att det hjälper mot smärtan vid stick av sprutor. Det hjälpte väl till viss del men hon glodde surt på sköterskan som tryckte ut de små bloddropparna ur det pyttelilla fingret. Såklart fick hon ett plåster som kväll är alldeles nerdränkt efter att ha varit i hennes mun mestadels

De nya "värdena" var: Vikt: 5700 gr, längd: 62,5 cm

Lilla plåster på lilla finger!


Tyvärr tycker dom att hon äter på tok för lite, hennes matmängd är som en 2 veckors bebis. Nu måste vi ge henne mat minst var fjärde timme och även väcka henne när hon sover. Vi misstänker att hon inte tycker om den nya mjölkfria osötade vällingen. Ska få en hel låda av annan sort snart. Vi gav henne hälften välling och hälften bröstmjölk och då drack hon massor! Idag har hon gjort nummer två två ggr så vi ska nog slippa lactulosen. Skönt det!



Ber om godare välling kanske?




















Glöm inte att kommentera om du är inne och läser eller tittar på bilder. Det är roligt att få respons och se om någon är inne och tittar på den lilla!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Vilken sorts välling äter hon nu? Eric fick först nutramigen men den avskydde han, sen fick han sojasemp och det tyckte han om..Något jag tänkte på om nu bvc tycker hon är för "klen" så be dom skriva ut, nu vet jag inte namnet men det är ett pulver som man blandar i välling (eller maten eller dryck) med extra kalorier..Snart vänder det ska du se!! Kram

2010-01-25 @ 22:04:19
Postat av: Helen

Men lilla sessan.....hon är en tapper liten tjej trots allt.

Stackars er som ska behöva väcka henne.....och vakna själv. Men förhoppningsvis så är det övergående.

Oavsett vad hon väger så är hon till synes en go och glad unge....söt som socker...har bara lite problem med nr 2....



Säg bara till om ni behöver avlastning för att vila er en stund. Jag kommer som ett skott och tar hand om henne och det gör säkert många andra med.

Och som jag sagt innan Malin.....du måste också vila och tänka på dig själv emellanåt.

Ni har många runt er som kan stötta och avlasta.



Kram

2010-01-25 @ 22:12:41
Postat av: Anonym

Hon fick nutramigen men den är ingen höjdare... men vi fick Althera nu som vi ska testa. Tur man inte slutat amma... men det är ganska bökigt med min mjölkkonsumtion..men de e de värt!

2010-01-25 @ 22:12:59
Postat av: Mamma Malin

Tusen Tack Helen! Vi skriker om vi inte orkar, det vet du!

Jag brukar somna på eftermiddagen när ingen ser ;)Kram....

2010-01-25 @ 22:57:37
URL: http://mirakelmira.blogg.se/
Postat av: Ellie ( Elin Erlandsson)

HOn är så jäkla fin. finaste bebben ever. så fort du har vägarna omkring sthlm. KOM TILL MEJ..

kramkram

2010-01-26 @ 12:48:01
Postat av: Mamma Malin

Tack söta Elin!!! Klart jag hör av mig!!! POK

2010-01-26 @ 20:41:45
URL: http://mirakelmira.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag tittar in här då och då också! Så sluta inte skriva e du snäll :) Å ja, jag ska komma med förslag om liten träff snart. Har också bök med rutiner och mat så det blir bara att jag skjuter på det. Men snart :)



Liten här har dock inte problem gå upp i vikt, med sina stolta 8,2kg och 68cm :) Ändå gnäller de lite att han trillar neråt på viktkurvorna på BVC. Betyder alltså inte att han inte går upp i vikt. Rultig o go o glad, så jag tycker det e fjant från BVC så jag har slått dövörat till lite :)



Hoppas Mira får lägga på sig lite snart. De e gosigt me bebisvalkarna ju :) Om inget annat bra att ha om i fall de små skulle bli sjuka.



Kram på er och kämpa på!



2010-01-27 @ 16:53:34
Postat av: Mamma Malin

Vad gullig du e Jennie! Skoj att du uppskattar att jag skriver!Ja måste ju ses ju!!!

Man ska lyssna på sitt barn först och främst, inte bvc tanterna ;) DU har din inre kunskap, lita på den.



Pussa lillebror!!

Kram

2010-01-27 @ 16:57:47
URL: http://mirakelmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0